Money for the election: why “sponsors” of parties must firstly pay off tax debts?

Передвиборча кампанія щодо виборів президента України добігла кінця, тож політики по суті вже переключилися на наступні вибори – парламентські, які також мають відбутися у цьому році.

Оскільки боротьба за владні повноваження потребує значних матеріальних ресурсів, то напередодні старту нових перегонів партіям і відповідальним особам доводиться шукати шляхи залучення таких “інвестицій” в політику.

Одним із найпоширеніших та природних способів наповнення виборчого фонду як кандидатів на пост президента України, так і окремої політичної сили, є отримання внесків від громадян.

У свою чергу, законодавством встановлені певні обмеження щодо здійснення та прийняття таких коштів, зокрема, такі внески заборонено робити особам, які мають непогашений податковий борг.

Кримінальна відповідальність

Відповідальність за порушення наведених приписів законодавства передбачена положеннями статті 212-15 Кодексу України про адміністративні правопорушення та статті 159-1 Кримінального кодексу України.

І хоча особисто мені невідомі випадки притягнення осіб до кримінальної відповідальності, проте вже маємо в Україні судову практику щодо адміністративних правопорушень. Відповідальність за них встановлена Кодексом України про адміністративні правопорушення у вигляді штрафу у розмірі до 2210 гривень з конфіскацією внеску, здійсненого з порушенням приписів законодавства.

Read More: